اهمیت یادگیری برنامه‌نویسی برای کودکان

توسط فاطمه محمدی

اگه به دنبال تقویت آینده تحصیلی فرزندت هستی، توصیه ما به شما برنامه‌نویسیه. برنامه‌نویسی برای کودکان نه تنها به بهبود مهارت‌های ریاضی و نوشتاری اونا کمک می کنه، باعث تقویت مهارت‌های ضروری در زندگی میشه. هرچه کودکان از سنین پایین‌تر برنامه‌نویسی رو یاد بگیرند، شانس موفقیتشون بیشتره.

 

برنامه‌نویسی چیه؟

به زبان ساده، برنامه‌نویسی روشی برای برقراری ارتباط با کامپیوتره. ما با برنامه‌نویسی می‌تونیم نرم افزار کامپیوتری، وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و بازی‌های ویدیویی بسازیم.

 ما زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی داریم که هرکدوم برای کارای مختلفی توسعه و نوشته شدن. 


اما چرا یادگیری برنامه‌نویسی مهمه؟

برای پاسخ به این سوال ما ۸ تا از مهمترین دلیل‌‌های یادگیری برنامه‌نویسی رو عنوان کردیم. پس بزن بریم...


۱- برنامه‌نویسی مهارت حل مسئله رو تقویت میکنه

در زندگی شخصی، شما با مسائل متعددی روبرو هستی که باید اونها رو حل و ازشون عبور کنی. تو هر مهارت و کاری با یک سری ابزار، عناصر، داده، رویداد یا هر چیز دیگه‌ای رو به رو هستی که باید با توانایی حل مسئله بتونی با این داده‌ها، عناصر یا رویدادها بهترین ارتباط رو برقرار کنی تا با صرف کمترین وقت و هزینه نتیجه خوبی بگیری.

بنابراین همه افراد به مهارت حل مسئله نیاز دارند اما برنامه‌نویس‌ها بیشتر! چرا؟ برنامه‌نویس‌ها روزانه با مسائلی روبرو هستن که باید اون‌ها رو حل کنند تا بتونن برنامه‌ای رو اجرا کنن. 

همه ما دوست داریم  فرزندمون بتونه مشکلات و مسائل خودش رو حل کنه و با هر ناملایماتی که باهاش مواجه میشه غلبه کنه. یادگیری برنامه‌نویسی به کودکان این فرصت رو میده که این نوع مهارت‌ها رو در دوران جوانی بیاموزن و در مسیر زندگی موفق‌تر باشن.

 

۲- فرزندت رو با چالش‌ها روبرو کن

وقتی داری کد میزنی ممکنه در طول کد زدن شکست بخوری و یا کد اشتباهی بزنی اما شما نه تنها مایوس نمیشی بلکه از اشتباهت درس می‌گیری و کد جدید و بهتری رو میزنی تا برنامه کار کنه. وقتی شکست می‌خوری  و دوباره تلاش می‌کنی می‌تونی از اشتباهات خودت درس بگیری.

برنامه‌نویسی به کودکان این توانایی رو می‌ده که دوباره تلاش کنند تا زمانی که موفق بشن و نتیجه‌ای را که به دنبال اون هستن به دست بیارن. 

 

۳- برنامه‌نویسی نحوه فکر کردن رو به ما یاد میده 

"کامپیوتر دوچرخه ذهن شماست" - استیو جابز

یادگیری کدنویسی به کودکان یاد میده که چگونه فکر کنن. برنامه‌نویسی کامپیوتر فقط تایپ چندخط کد نیست، بلکه بیشتر در مورد آموزش نحوه تفکر به کودکانه. برنامه‌نویس برای اینکه بتونه خوب کد بنویسه، باید از تفکر منطقی استفاده کنه. اونا باید بتونن یه مشکل بزرگ را ببینن و اون رو به قطعات کوچکتر تقسیم کنن تا مشکل رو حل کنن.

برنامه‌نویس‌‌‌ها با یه ایده مبهم شروع و اون رو به برنامه مفید و کارآمد تبدیل می‌کنن. اگر راه حل اول جواب نداد، راه حل دیگری رو امتحان می کنن. اگر این یکی کار نکرد، دوباره تلاش می‌کنن تا مشکل حل بشه. کدنویسی به توسعه این طرز تفکر کمک می‌کنه.

 

۴ـ گسترش خلاقیت با برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی به افزایش اعتماد به نفس کمک میکنه! چطوری؟ کودکان میتونن چیزی رو طراحی کنند که کاملاً متعلق به خودشونه و از بازخوردی که با خلق چیزی که دوست دارند می‌گیرن، اعتماد به نفسشون میره بالا.

 

۵- آینده بدون برنامه‌نویسی امکان پذیر نیست

با توجه به گسترش و استفاده روزافزون از کامپیوترها، برنامه‌نویسی یکی از مهارت‌های ضروری برای آینده تلقی میشه. خیلی از کسب‌و‌کارها به برنامه‌نویسی نیاز پیدا خواهند کرد. بنابراین کودکی که برنامه‌نویسی یاد می‌گیره، در آینده با فرصت‌های شغلی خوبی روبرو میشه. 

 

۶- آینده شغلی فرزندت رو از الان تضمین کن

نقاضا برای برنامه‌‌نویسان با مهارت بالا زیاده و با پیشرفت تکنولوژی، هر روز فرصت‌های شغلی تو این زمینه افزایش پیدا می‌کنه. کارمندانی که می‌تونند کدنویسی کنند آینده از اوناست و در هر صنعتی براشون تقاضای کار هست.

با توجه به تقاضای بالا برنامه‌نویسی حقوق این افراد میتونه در سطح بالایی باشه. اگه فرزندتون کدنویسی رو در سنین پایین بیاموزه، تجربه زیادی تو این زمینه کسب می‌کنه و نسبت به این مهارت علاقه‌‌مند میشه، بنابراین آینده از آن اون خواهد بود.

 

۷- برنامه‌نویسی، ریاضی رو برای کودکان جذاب میکنه

برنامه‌نویسی زبان ریاضیاته. تصور کنید هر کودکی برنامه‌نویسی رو یاد می‌گرفت و با ریاضیات برای خودش بازی می‌ساخت! خب اینجوری دیگه براش سوال پیش نمیومد که ریاضی به چه درد می‌خوره چون کاربرد ریاضی رو لمس کرده. یادگیری برنامه‌‌‌نویسی شامل مهارت‌های بسیاری از جمله سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده‌هاست. کودکان می‌تونند مهارت‌های ریاضی خود را در حین کدنویسی، بدون اینکه متوجه بشند، پرورش بدند. 

 

۸- زنگ تفریح برنامه‌نویسی

اگه دوست داری فرزندت کلاسی رو شرکت کنه که براش زنگ تفریحه خب برنامه‌نویسی رو شروع کن. برنامه‌نویسی خود تفریحه چرا؟ تصور کن مهارتی رو داری یادمیگیری و بعد از یادگرفتنش میتونی سریع اونو به کار بگیری و نتیجشو ببینی. حتی میتونی با نتیجه کارت بازی کنی چون یه بازی طراحی کردی!  

بچه‌ها باید مهارت‌های مختلفی را یاد بگیرن و خب با تمرین، مهارت‌های مهمی را به دست می‌آورن که می‌تونه در همه راه‌های زندگی به اونا کمک کنه. خب اگه می‌تونند مهارتی رو با تفریح و بازی یادبگیرن، چرا که نه؟


بهترین سن برای یادگیری برنامه‌نویسی!

از نظر ما، آموزش برنامه‌نویسی به کودکان از همون دوران پیش دبستانی میشه شروع کرد. حتی بچه‌هایی که نمی‌تونند بخونند، می‌تونند کدنویسی با کدگذاری مبتنی بر بلوک رو یاد بگیرن. ما در ابرکلاس کلاس‌های برنامه‌‌نویسی برای سنین 6 تا 17 سال برگزار می‌کنیم.

فرزند شما در این کلاسها میتونن مهارت برنامه‌نویسی رو از پایه شروع کنن و تا سطح پیشرفته ادامه بده. اگه به دنبال آماده کردن فرزندت برای آینده هستی به سایت ما سر بزن.

 

کلاس‌های برنامه‌نویسی ابرکلاس س 

کلاس‌های برنامه‌نویسی و بازی‌سازی ما برای سنین 6 تا 17 سال از سطح پایه تا پیشرفته می‌باشد.

 

کلاس آنلاین زنده + آرشیو ضبط‌شده

در حالی که عموما آموزش‌های آنلاین به‌صورت فیلم ویدئویی در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیره، در ابرکلاس بر آموزش تعاملی و زنده تأکید شده چرا که تنها در این شکل می‌توان از کیفیت و کاربردی‌ بودن آموزش‌ها مطمئن شد.

 

مربیان حرفه‌ای ما

در ابرکلاس تیم مربیان ما همگی از میان بهترین و باسابقه‌ترین متخصصان انتخاب شده‌اند. ما با استفاده از مدال‌داران المپیاد کامپیوتر و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ صنعتی شریف و تهران بالاترین استاندارد آموزشی را در کلاس‌ها ایجاد کردیم.

 

هماهنگ با استانداردهای جهانی

برنامه‌نویسی دانشی جهانی است و از این رو در آموزش آن هم باید رویکردهای مدرن و به‌روز آموزشی را در نظر داشت. به همین خاطر، ما برنامه‌ی درسی خود را با معتبرترین مؤسسه آموزش برنامه‌نویسی به دانش‌آموزان یعنی code.org هماهنگ کردیم.

 

گزارش هفتگی به اولیاء

ابرکلاس به‌منظور افزایش بهره‌وری دوره‌ها برنامه‌ی منظمی برای هماهنگ شدن با اولیای محترم داره. در این برنامه وضعیت دانش‌آموز در قالب گزارش‌ها و جلسات منظم هفتگی و ماهانه با اولیاء مرور می‌شه.

 

برای اطلاعت بیشتر ومشاوره رایگان به این اینجا مراجعه کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید!
ارسال
درخواست با خطا مواجه شد
درخواست شما ارسال شد!

تگ‌ها:

برنامه_نویسی برنامه_نویسی_کودکان کلاس_برنامه_نویسی