چگونه فرزندان خود را برای شروع سال تحصیلی جدید آماده کنیم؟

توسط فاطمه محمدی

 

با توجه با آغاز سال تحصیلی و شروع مدارس این روزها برای فرزندان ما مخصوصا برای کلاس اولی‌ها یک اتفاق بزرگ و هیجان انگیز هست! والدین اما می‌تونند به انجام یک سری از کارها مثل حمایت عاطفی، تنظیم خواب فرزندشون، اهمیت به تغذیه سالم و بهداشت اونها این استرس و هیجانات رو کاهش بدند تا فرزندشون در سال تحصیلی جدید عملکرد بهتری داشته باشه. 

۱) فرزند خود را از نظر روحی آماده کنید

همانطور که اشاره کردیم شروع مدرسه هیجان انگیز است اما برای برخی از کودکان که در موقعیت‌های جدید مضطرب می‌شوند و جدا شدن از شما برای آنها سخت است، کمی ترسناک خواهد بود.

·  او را از نظر روحی برای مدرسه، پیدا کردن دوستان و رویارویی با محیط جدید آماده کنید.  

·  از او در مورد شروع مدرسه و احساساتش نسبت به این روز بپرسید و اگر متوجه شدید فرزندتان یه میزان زیادی استرس دارد با آرامش دادن به او این هیجانات را دور کنید.

 

۲) خواب کافی

یک زمان منظم برای خوابیدن تعیین کنید. کودک شما نیاز به خواب کافی (10 تا 12 ساعت) و راحت دارد تا مغز او آمادگی یادگیری داشته باشد.

·  یک برنامه خوب و آرامش بخش برای خواب فرزندتان تنظیم کنید - یک نوشیدنی مناسب، حمام، مسواک زدن، نوازش و خواندن داستان قبل از خواب می‌تواند به کیفیت خواب فرزندتان کمک کند.

·  قبل از خواب زمان مناسبی برای فعالیت‌هایی مثل تماشای تلویزیون یا بازی‌های ویدیویی نیست.

 

۳) تغذیه سالم

ناهار و میان وعده‌های سالم برای فرزندتان در نظر بگیرید چرا که به تمرکز و یادگیری آنها کمک خواهد‌ کرد.

·  به فرزندتان اجازه دهید تا غذای خود را بخورد و در این بین بررسی کنید که او می تواند ظروف را بدون کمک شما باز کند و غذای خود را به تنهایی بخورد و مدیریت کند یا خیر.

·  از فرزند خود بخواهید تا در انتخاب و بسته بندی میان وعده خود با شما مشارکت کند چرا که با این کار علاقه او به خوردن میان وعده‌هایش بیشتر می‌شود و کمتر به طرف میان وعده‌های ناسالم می‌رود.

·  حتما روز خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید. فرزندتان را زمانی بیدار کنید تا فرصت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشد.

 

۴) استفاده از سرویس بهداشتی

اگر فرزند شما کلاس اولی هست حتما در مورد چگونگی استفاده از سرویس بهداشتی بدون کمک دیگران با او صحبت و راهنمایی کنید.

 

۵) با معلم خود در ارتباط باش

به فرزند خود یاد دهید زمانی که به چیزی نیاز دارند یا چیزی آنها را آزار می‌دهد حتما به معلم خود اطلاع دهد تا او را راهنمایی و کمک کند.

 

۶) همانطور که شروع مدرسه برای فرزندتان گام بزرگی است برای شما نیز خواهد بود!

سعی کنید آرام باشید و از این زمان در کنار فرزند خود لذت ببرید. اگر احساس آرامش می کنید و نشان می دهید از شروع مدرسه فرزندتان خوشحال هستید، او هم مانند شما احساس بهتری خواهد داشت.

 

 

ما در اینستاگرام نیز در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم. اگر دوست دارید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید و آمادگی بالاتری برای شروع مدرسه و سال تحصیلی فرزندتان داشته باشید به پیج اینستاگرام ما به آدرس abarkelas_dabestan مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید!
ارسال
درخواست با خطا مواجه شد
درخواست شما ارسال شد!

تگ‌ها:

شروع مدرسه